ذهنیات یک فارغ‌التحصیل...!

فکر کردن را دوست دارم؛ به اشتراک گذاشتن تفکر را بیشتر...!

ذهنیات یک فارغ‌التحصیل...!

فکر کردن را دوست دارم؛ به اشتراک گذاشتن تفکر را بیشتر...!

ذهنیات یک فارغ‌التحصیل...!

بسم الله الرحمن الرحیم
زیاد حرف میزنم؛ البته با خودم، نه با دیگران!
گاهی، در کوچه، خیابان، اتوبوس، مترو و یا هر جای دیگری که بشود حرف زد با خودم حرف میزنم. گاهی بلند بلند با خودم حرف میزنم. گاهی خودم را جای سرمربی رئال مادرید میگذارم و گاهی جای فلان نماینده مجلس! گاهی استاد دانشگاه میشوم و گاهی یک بچه قرتی سوسول که باباش بهش پول تو جیبی کم داده مثلا جیره روزانه شو کرده 500 هزار تومن! خلاصه که خودم رو جای هر کسی میگذارم. گاهی رئیس جمهور میشوم و گاهی رهبر! گاهی هم البته همانند تماشاگری میشوم که تیمش سوراخ شده! خلاصه آنکه تا الان فکر کنم فقط جبرئیل امین نشدم! حتی خدا هم شدم..یعنی در این حد! با خودم حرف میزنم، مسائل رو از زوایای مختلف بررسی میکنم. خب طبیعیه که با همه کوتاهی قد ذهنمان گاهی خاطراتی به ذهنم می آید و گاهی هم مثل بعضیا خاطره میسازم. گاهی مخاطرات را درک میکنم و گاهی هم مطالب خاصی به ذهنم میرسد که همه آنها را اینجا مینویسم. این گاهی ها خیلی به گردنم حق دارند...!
شما هم گاهی خود را به جای دیگران بگذارید. بهتر درک خواهید کرد و بیشتر از زندگی استفاده میبرید. گاهی هم خود را به جای کسی بگذارید که برای بیان ذهنیاتش جایی بهتر از یک وبلاگ پیدا نکرده است...!
امیدوارم گاهی نه؛ خدا همیشه پشت و پناهتان باشد، که هست..!
اکانت من در توئیتر:
AliHasani1370@
من در تلگرام:
https://t.me/malhsn

آخرین مطالب

طب مدرن

پنجشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۴۵ ب.ظ

به نام خدا.
💡این متن صرفا یک ایده است؛ همین!
.
🚫خب اینکه من متخصص امور پزشکی نیستم که مشخصه؛ در ثانی تا مجبور نشم دارو نمی‌خورم, چه داروی گیاهی باشه چه صنعتی! از اون مهم‌تر تا مرگ (!) رو جلوی چشمام نبینم پیش اطبای مدرن نمیرم. اینها رو گفتم که با پیش‌فرض‌های غلط بقیه متن رو نخونید.

✅مهم‌تر اینکه من همونیم که تو نشریه نهاد رهبری «اقتصاد مقاومتی» رو نقد کردم. سپس نقد خودم رو یک‌بار دیگه نقد کردم. و مع‌الاسف هیچ بازخوردی نگرفتم. شاید اگر بازخورد می‌گرفتم بر اساس اونها می‌تونستم تا ۳-۴ دور دیگه چرخه نقد, و نقد دوباره نقد رو ادامه بدم. اینها رو هم گفتم تا با پیش‌فرض‌های درست ادامه متن رو بخونید:))
.
✏️زمان‌های قدیم خانواده‌ها تعداد زیادی بچه به دنیا می‌آوردن که چندتایی‌شون می‌مردن. به خاطر فقدان بهداشت و ضعف درمان فقط قوی‌ها امکان ادامه حیات پیدا می‌کردند. اونایی که ضعیف بودند تو همون دوران کودکی تلف می‌شدند. در واقع تئوری انتخاب طبیعی داروین حداقل در مورد انسان‌ها عملیاتی شده بود. ضعیف‌ها محکوم به فنا بودند. اما وقتی طب مدرن بر فضای سلامت و بهداشت حاکم شد تونست این ضعیف‌ها رو هم زنده نگه‌داره. ولی خب چه میشه کرد؟ اونها ضعیف بودند و بدن‌شون مستعد رشد انواع بیماری‌های ژنتیکی و محیطی بود. فلذا هر روز یک بیماری جدید رو تجربه کردند و خیلی از بیماری‌هایی که به دلیل نبود ضعیف‌ها اجازه خودنمایی نداشتند حالا می‌تونستند تو بدن اونها ابراز وجود کنند.

📚تو فضای علوم اجتماعی, داروینیسم اجتماعی به عنوان بداخلاقی نظری شناخته میشه. طب مدرن جلوی داروینیسم رو گرفت ولی بعدها توسط رقبا خودش محکوم شد به عدم توانایی در تشخیص و درمان بیماری‌ها. طب مدرن اومد ثواب کنه که کباب شد. به انسانیت خدمت کرد و ضعیف‌های مستعدی مثل استیون هاوکینگ رو زنده نگه‌داشت ولی از این همه نحیف‌البنیه فقط یکی‌شون هاوکینگ شد و بقیه فقط یک جسم مستعد بیماری رو رشد دادن و بنا به دلایل دیگه استعدادهای دیگرشون پرورش نیافت. همین موضوع هم باعث مظلومیت طب مدرن شد.

📚شهید مطهری تو یکی از کتاب‌هاشون که اسمش یادم نیست از قول یک اندیشمند غربی مطلبی نقل می‌کنه با این محتوا که طب مدرن و توانمندی‌هاش باعث ضعیف شدن نسل انسان میشه. چون ضعیف‌ها باقی می‌مونند و ژن بد خود را به نسل‌های بعدی انتقال میدن و همین موضوع در نهایت موجب تضعیف جامعه بشری در قرون متوالی خواهد شد.

✴️و خدا می‌داند که راستی و درستی کدام است...✴️

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۰۸

نظرات  (۳)

به نظر من:
هرجا دیدی میتونی کمک کنی به ادامه ی زندگی یه آدم و دریغ کردی تو (تو ی نوعی )یه قاتلی


پاسخ:
سلام
منظورم این نبود که طب سنتی از روی عمد میگذاشت ضعیف‌ها بمیرن؛ بلکه توانایی‌شو نداشت که زنده نگهشون داره. فقط قوی‌ها میموندند که بدنشون در مقابل بیماری‌ها خیلی مقاوم بود.
۲۲ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۰۹ آقای سر به هوا
ادم قوی رو زنده نگه داشتن که هنر نیست
باید مراقب ضعیف ها بود
پاسخ:
این یه وجه ماجراست که البته باهاش موافقم
ولی واقعیت هم اینه که با باقی ماندن ضعیف‌ها، ژن اونها هم باقی میمونه و انسان نسل به نسل ضعیفتر میشه
۲۴ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۲۶ آقای سر به هوا
این وقتیه که قبول داشته باشیم از افراد ضعیف ادم های قوی به وجود نمیان!
پاسخ:
بین اخلاق و اقتصاد در تلاطمیم:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی