ذهنیات یک فارغ‌التحصیل...!

فکر کردن را دوست دارم؛ به اشتراک گذاشتن تفکر را بیشتر...!

ذهنیات یک فارغ‌التحصیل...!

فکر کردن را دوست دارم؛ به اشتراک گذاشتن تفکر را بیشتر...!

ذهنیات یک فارغ‌التحصیل...!

بسم الله الرحمن الرحیم
زیاد حرف میزنم؛ البته با خودم، نه با دیگران!
گاهی، در کوچه، خیابان، اتوبوس، مترو و یا هر جای دیگری که بشود حرف زد با خودم حرف میزنم. گاهی بلند بلند با خودم حرف میزنم. گاهی خودم را جای سرمربی رئال مادرید میگذارم و گاهی جای فلان نماینده مجلس! گاهی استاد دانشگاه میشوم و گاهی یک بچه قرتی سوسول که باباش بهش پول تو جیبی کم داده مثلا جیره روزانه شو کرده 500 هزار تومن! خلاصه که خودم رو جای هر کسی میگذارم. گاهی رئیس جمهور میشوم و گاهی رهبر! گاهی هم البته همانند تماشاگری میشوم که تیمش سوراخ شده! خلاصه آنکه تا الان فکر کنم فقط جبرئیل امین نشدم! حتی خدا هم شدم..یعنی در این حد! با خودم حرف میزنم، مسائل رو از زوایای مختلف بررسی میکنم. خب طبیعیه که با همه کوتاهی قد ذهنمان گاهی خاطراتی به ذهنم می آید و گاهی هم مثل بعضیا خاطره میسازم. گاهی مخاطرات را درک میکنم و گاهی هم مطالب خاصی به ذهنم میرسد که همه آنها را اینجا مینویسم. این گاهی ها خیلی به گردنم حق دارند...!
شما هم گاهی خود را به جای دیگران بگذارید. بهتر درک خواهید کرد و بیشتر از زندگی استفاده میبرید. گاهی هم خود را به جای کسی بگذارید که برای بیان ذهنیاتش جایی بهتر از یک وبلاگ پیدا نکرده است...!
امیدوارم گاهی نه؛ خدا همیشه پشت و پناهتان باشد، که هست..!
اکانت من در توئیتر:
AliHasani1370@
من در تلگرام:
https://t.me/malhsn

آخرین مطالب

تحلیل جامع رای دیروز

شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۲۵ ب.ظ

پیشرفت این کشور نه در نابودی جریان اصلاحات است. پیشرفت ایران عزیز فعلا فقط در گرو ریشه کنی تفکر فاسد اعتدالیون و مکتب کارگزاران است.

روحانی اگر رای نمی آورد سال دیگر قهرمان ملی میشد، ولی خدا خواست، او رای آورد تا در مدتی کوتاه ریشه این تفکر برای همیشه بخشکد.

بازی تازه شروع شده، ابتدای هفته پیش بخشی از پتروشیمی تحریم شد و آخر هفته نیز چند شرکت جدید...

خداحافظ روحانی

خداحافظ کارگزاران

تحلیل جامع را در ادامه مطلب بخوانید

📝 رای اهل سنت تفاوت آراء روحانی با رئیسی بود ...

 

🔹 حالا که انتخابات تمام شده و رئیس جمهور مستقر با لطایف الحیل آن را به زعم خودش برده است، در بحبوحه ی بهت بهترین نیروهای ایران اسلامی، لازم است چند نکته را بنویسم:

 

1️⃣ اذعان میکنم که رای آقای ریسی به مراتب بیشتر از آنچه بود که فکر میکردم. در هیچ دوره ای کسی نتوانسته است رئیس جمهور مستقر را با ١٦ میلیون رای به چالش بکشد. در تاریخ ایران این بزرگترین اپوزیسیون دولت مستقر است. در سال ٨٨، طرف مقابل با ١٤ میلیون رای توانست دولت مستقر را به جد به چالش بکشد و فشار بیاورد. امروز با این قدرت ١٦ میلیونی وقت فشار آوردن و پیگیری مصرانه ی مطالبات، علی الخصوص رسیدگی به مستضعفان جامعه است.

 

2️⃣ همانطور که پیشتر نوشتم، مردم در دوقطبی فساد یا جنگ قرارگرفته بودند. روحانی توانست بخش عمده ای از مردم را قانع کند که اگر رای نیاورد جنگی به پا خواهد شد. مردم از سر ترس به کسی رای دادند که می دانستند فاسد است. به تواتر این جمله را این روزها شنیدم که "ای آقا، کی دزد نیست ..". امروز مهر تایید فساد در مسؤولین به دست مردم زده شد. از ترس جنگ. دلار ٧٠٠٠ تومان و اینها. حالا اگر اطرافیان روحانی رسما اختلاس هم بکنند، کسی دامن ش تر نخواهد شد. زاویه ی دیگر این رای، اتمام حجت جریان انقلابی با مردم در مورد فساد مسئولین بود. از فردا اگر کسی بگوید میخورند و میبرند و اینها، فریاد می کشند سرشان که خودتان رای دادید. خود خواستید و دست کم چهارسال باید ساکت باشید. 

 

 

3️⃣ نکته ی حائز اهمیت دیگر در انتخابات تفاوت معنادار کلان شهرها و شهرستان ها بود. در صندوق های بالای شهر تهران روحانی بیش از ٨٠ درصد رای داشت و در حاشیه شهرها شاید کمتر از ٢٠ درصد. در روستاها کمتر از ٥ درصد بعضا. به وضوح شکاف بالاشهری و پایین شهری، تهران یا شهرستان دیده می شود. روی گسلی قرار گرفته کشور که یک تکان ش را جمعه دیدیم و کمتر از ده سال آینده به انفجار می رسد. اصولگرایان پیدا کردن این جای دنج را مدیون محمود احمدی نژاد هستند که گفتمانشان را به گفتمان عدالت، محرومین و فسادستیز تبدیل کرد. اینست که رای ٤ میلیونی چهارسال پیش به رای ١٦ میلیونی امسال تبدیل شد. و در چهارسال آینده پیش بینی میکنم به ٢٥ میلیون برسد. 

 

4️⃣ معتقدم این رای خلاف آنچه تصور میکنند میخ تابوت اصلاحات بود. خود روحانی هم میداند با وجود ترامپ، برجام به بن بست رسیده و نه تنها تحریم های دیگر را نمیتواند بردارد، چهارسال آینده کشور درگیر تحریم های جدید و معضلات جدی است. نمونه ش را همین پنج شنبه دیدیم که دولت آمریکا شرکت های جدیدی را تحریم کرد. روحانی اگر رای نمی آورد، سال دیگر قهرمان ملّی می شد. ولی حالا، بدون شک جریانی را با خود به زمین می زند. دقیقا مثل احمدی نژاد که هنوز اصولگراها ترکش های آن دوران را از بدنشان خارج میکنند. سال دیگر همین موقع سیل پشیمان های شرمنده ولی ساکت را خواهیم داشت. خواهیم دید که چهار سال دوّم روحانی، مثل چهارسال دوّم احمدی نژاد خواهد بود. طوری که اصلاح طلبان به علّت افزایش نارضایتی عمومی، فشار مخالفان و درگیری وسیع با دستگاه ها و نهادهای نظارتی و قضایی، دعا می کنند که هرچه سریع تر این روزها تمام شود. 

 

 

5️⃣ یک هشدار جدی در انتخابات، رای اهل سنت است. نزدیک ٧ میلیون رای اهل سنت به حساب روحانی ریخته شده که تقریبا تفاوت رای روحانی با ریسی است. اهل سنتی که بایستی تلاش کرد مولوی شان، به جای عربستان و شیخ نشینهای خلیج فارس در قم و تهران مسائل و مشکلاتشان را حل کنند . همین روزها که ترامپ هم به عربستان رفته تا با ملک سلمان نقشه راه جدیدی برای رویارویی با ایران بریزد. نباید گذاشت سعودی به جای جوانان حزب اللهی بر رای اهل سنت اثر بگذارد. سیل جمعیتی نوجوانان اهل سنت، که مثل پدرانشان شیخوخیتی رای میدهند و "هرچه مولوی بگوید همان"، چالش جدی در آینده است. استراتژی جریان انقلابی باید جذب حداکثری برادران اهل سنت بخصوص نسل جوانشان در کلیه امور اجرایی کشور باشد.

 

 

6️⃣ در انتها باید اذعان کنم که بر خلاف سایرین، من بسیار خوشحالم. امروز سرآغاز جریانی بود که میوه هایش چندسال دیگر به بار می نشیند. این را به عینه می بینم. باید از امروز فشار و قدرت جریان حامی محرومین را بیشتر کنیم . امروز جریان انقلاب، درس اخلاق و دموکراسی هم به جریان مقابل داد. به آنها که در سال ٨٨ مقابل رای مردم ایستادند و چهارسال قدرت کشور را پنچر کردند و راه را بر تحریم ها میسر ساختند. جریان انقلاب امروز مظلوم و امیدوار است. گرچه دولت به مناطقی که رای نداشت صندوق نفرستاد یا کم فرستاد، و توانست حداقل ٢ میلیون رای مردم شهرستان را نگیرد!، ولی ما نظاره خواهیم کرد و اطمینان داریم که حقیقت به زودی بر همه روشن خواهد شد. نمی توان مردم را برای مدّت طولانی فریب داد. ان الباطل کان زهوقا ...

 

عبدالله محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی